Ispanijos prekių ženklas sukaktį pasitiko įspūdingą spurtą vainikuojančiuapdovanojimu
Septyneri metai automobilių pasaulyje – lyg lašas nebe pirmą šimtmetį skaičiuojančios
pramonės istorijos jūroje. Tačiau pasileidus šiuolaikinio pasaulio tempu ir per tiek laiko
galima pasiekti įspūdingų rezultatų. Dar daugiau nuveikti įmanoma, kai tavo tempas
pranoksta visos industrijos augimo spartą, o tapačių vertybių suburti bendraminčiai
vairuotojai noriai seka kartu ir padeda šiek tiek supurtyti rinką.
Taip trumpai galima apibūdinti pėdsaką, kurį per savo vos septynerių savarankiškų metų
istoriją vairuotojų gyvenime įrėžė Ispanijos automobilių prekių ženklas CUPRA.
Dar vieni rekordiniai metai
Pernai CUPRA pasiekė dar vieną rekordą – pristatė klientams 248 tūkst. 100 naujų
automobilių. Tai yra 7,5 proc. daugiau nei 2023-aisiais. Bendrovė tikisi perkopti pirmąjį
parduotų automobilių milijoną 2025 metų pabaigoje.
Septynerių metų savarankiškos veiklos sukaktį mininčios šios, bendrovei SEAT
priklausančios, įmonės darbuotojų veidus šypsenos nutvieskė ne vien tik pamačius dar vienų
metų veiklos ataskaitą. Nuotaiką dar labiau pakylėjo prestižinio Vokietijos leidinio „Auto
Motor und Sport“ kasmetiniame konkurse pelnytas „Madingiausio metų prekių ženklo“ (angl.
Trendiest brand of the year) titulas.

Tai pirmoji tokia netradicinio prekių ženklo pergalė, kurią lėmė vairuotojų apklausa. Joje iš
viso dalyvavo 94 tūkst. 531 žmogus, o atsakydami į klausimą „Kokios automobilių markės,
jūsų manymu, šiuo metu yra madingiausios?“, daugiausiai jų, 72 proc., pasirinko CUPRA.
Per septynerius metus bendrovė pristatė septynis modelius ir į CUPRA automobilius
pritraukė daugiau nei 800 000 vairuotojų. Subrendęs prekių ženklas nepamiršo savo šaknų ir
išliko netradicinis, emocionalus ir tendencijas formuojantis automobilių gamintojas, kuris
meta drąsius iššūkius nusistovėjusioms normoms.
CUPRA pirmą kartą buvo įtraukta į „Madingiausio metų prekės ženklo“ apklausą 2021
metais, tuomet surinko 48 proc. balsų. Per kitus ketverius metus ji iškopė į pirmąją vietą –
kaip bendrovei pavyko taip greitai įtikinti priekabius Vokietijos automobilių rinkos ekspertus ir
paprastus vairuotojus?
Išsiskyrė iš minios
„Volkswagen Group“ grupei priklausanti SEAT veiklą vysto dar nuo 1950-ųjų. Ispanijos
bendrovės istorijoje ryškų pėdsaką paliko dalyvavimas automobilių sporte, tad nenuostabu,
kad ši patirtis ilgainiui ėmė atsispindėti ir į gatves išvažiuojančiuose modeliuose. Iš pradžių
prie jų sportiškesnių versijų pavadinimo buvo pridedamas CUPRA ženklelis, o galiausiai jis
virto atskiru prekių ženklu – jau akivaizdu, kad sprendimas pasiteisino.

Sparti plėtra, gera technologinė bazė, laiku debiutuojantys nauji elektromobilių modeliai ir
efektingi bei efektyvūs modeliai populiariausiuose SUV segmentuose. Maždaug tokią veiklos
reziumė galėtų pateikti CUPRA atstovai. Šis kokteilis puikiai įtiko šviežienų ištroškusiems
vairuotojams, kuriems svarbu, kad automobilis ne tik atlieptų lūkesčius, gerai važiuotų ar
būtų praktiškas, bet ir gerai atrodytų bei leistų nepaskęsti vienas į kitą labai panašių modelių
jūroje.
Tokiame kontekste itin skaisčiai sužibo „CUPRA Formentor“ žvaigždė. Šis pirmasis išskirtinai CUPRA markei pagamintas modelis įpūtė į rinką naujų mados vėjų su savo sportišku kupė visureigio siluetu. Ispanijos Maljorkos salos pusiasalio vardu pavadintas „Formentor“ turi ir praktiškiems vairuotojams skirtų versijų su 1,5 litro 150 AG benzininiu varikliu bei švelniojo hibrido technologija, tiek ir nusukti į lenktynių trasą skatinantį VZ variantą su 333 AG galios širdimi.

Ypač konkurencingame kompaktinių ir vidutinio dydžio krosoverių segmente „Formentor“
užpildė tuščią nišą ir patenkino poreikį tų vairuotojų, kuriems SUV turi kelti daugiau emocijų.
Skaičiai rodo, kad toks poreikis tebeauga. Praėjusiais metais „Formentor“ išliko markės
bestseleriu – visame pasaulyje buvo pristatyta 111 tūkst. 300 vienetų.
Antrąją poziciją bendrovės statistikoje užėmė elektrinis „CUPRA Born“ – 41 tūkst. 800
vienetų.
Septyni modeliai per septynerius metus
Pirmuoju 2018 metais savarankišką veiklą pradėjusios CUPRA modeliu tapo „Ateca“
krosoveris. Vis dėlto tai buvo iš motininės SEAT perimtas ir patobulintas modelis. 2020-
aisiais pristatytas tik CUPRA markei sukurtas „Formentor“ pradėjo formuoti unikalų
bendrovės veidą ir darė tai labai sėkmingai – kasmet jo pardavimas vis šokteli į viršų, o
pernai pristatyta atšviežinta modelio versija.
2024-aisiais buvo atnaujintas ir hečbekas „CUPRA Leon“ bei jo universalioji versija
„Sportstourer“. Pernai debiutavo ir dar du nauji SUV modeliai: „Terramar“ bei elektrinis
„Tavascan“. Pastarasis prisijungė prie nuo 2021-ųjų gaminamo elektra varomo hečbeko
„Born“. Tad markės asortimentas jau pasiekė 7 automobilius, tarp kurių – net 4 yra
populiariausiuose segmentuose pozicionuojami SUV modeliai.

Tikimasi, kad tokia produktų kompozicija leis bendrovei brėžti sėkmingą trajektoriją ir
artimiausioje ateityje. Štai „Formentor“ yra perkamiausias SUV modelis išrankiojoje
Vokietijoje – ten pernai jo pardavimas ūgtelėjo dar 15 proc., palyginti su 2023-aisiais. Pirmieji
ekspertų įvertinimai signalizuoja, kad sėkmę turėtų perimti ir naujieji markės SUV.
„Vikriame vidutinio dydžio SUV modelyje „Terramar“ puikiai dera gamintojo užkoduotas
sportiškumas su labai praktišku, erdviu salonu“, – tokį verdiktą kovo pabaigoje paskelbtoje
apžvalgoje paskelbė įtakingas britų portalas „Carbuyer“.
Plačią SUV modelių gamą suformavusi bendrovė nenusileidžia ilgamečiams rinkos
senbuviams ir jau gali pasiūlyti po automobilį įvairiausiems vairuotojų lūkesčiams patenkinti.
Ir visa tai – tik per septynerius veiklos metus. Naujausio aštuntojo modelio „CUPRA Raval“
pasaulinę premjerą gamintojai turėtų paskelbti 2025 metų rugsėjį.
Įspūdingą spurtą vainikuojantį „Auto Motor Und Sport“ skaitytojų apdovanojimą bendrovės
atstovai galės atsiimti gegužės 9 dieną per Hamburge vyksiančią iškilmingą apdovanojimų
ceremoniją.