Ispanijos ir Portugalijos duomenų centrai sėkmingai atlaikė blackoutą, tačiau telekomunikacijų infrastruktūra susidūrė su rimtomis problemomis

Praėjusią savaitę Ispanija ir Portugalija patyrė didžiausią elektros energijos tiekimo nutraukimą per visą savo istoriją. Ispanijos nacionalinio elektros tinklo operatorius „Red Electrica“ atmetė kibernetinės atakos galimybę – elektros tiekimo praradimas siejamas su incidentais, susijusiais su saulės elektrinių veikla Ispanijos pietvakariuose, sukėlusiais energijos sistemos nestabilumą. Dėl šių trikdžių problemos kilo ne tik Ispanijoje, bet ir Prancūzijoje bei Portugalijoje, praneša „Datacenter Dynamics“.

Duomenų centrų (CŽ) industrija su šiuo elektros tiekimo nutraukimu susitvarkė stebėtinai gerai. Ispanijoje veikia 156 duomenų centrai, dar 41 – Portugalijoje. Regione dirba tiek vietiniai rinkos dalyviai, tiek stambūs pasauliniai žaidėjai, tokie kaip „AWS“, „Meta“ ir „Microsoft“.

Dauguma operatorių sėkmingai įveikė problemą. Pavyzdžiui, „Equinix“ pranešė, kad jų duomenų centrai Ispanijoje ir Portugalijoje per visą elektros tiekimo nutraukimo laikotarpį išlaikė pilną veikimo pajėgumą, o atsarginės sistemos suveikė taip, kaip buvo tikėtasi. „Iron Mountain“ taip pat patvirtino, kad jų duomenų centrai veikė be trikdžių, o naujokas „Start Campus“ paskelbė, kad stabilumas buvo išlaikytas viso incidento metu.

Barselonos kabelių nusileidimo stotis („Barcelona Cable Landing Station“) pranešė, kad kabelio veikla nenukentėjo, kaip ir klientų užduotys. „Nabiax“ patvirtino, kad jų duomenų centruose Ispanijoje problemų nebuvo, o „NTT“ pranešė, kad MAD1 objektas Madride perėjo prie nepertraukiamo maitinimo šaltinių (UPS), o vėliau – prie atsarginio maitinimo. „Data4“, taip pat veikianti Madride, patvirtino, kad klientams trikdžiai įtakos neturėjo, pabrėždama patikimos skaitmeninės infrastruktūros svarbą.

Valensijoje esantis „Nixval“ duomenų centras pranešė, kad jų operacijos nenukentėjo, tačiau kai kuriems klientams neveikė telefonai, todėl jiems teko asmeniškai atvykti į duomenų centrą patikrinti situacijos. „Global Switch“ išreiškė pasididžiavimą tuo, kaip suveikė jų infrastruktūra, o „Edged“ patvirtino, kad jų infrastruktūra taip pat nenukentėjo. Tiesa, duomenų centrų tiekėjas „Walhalla“ pažymėjo, kad koordinacija tarp valdžios institucijų ir energijos tiekėjų buvo „nulinė“.

Tuo tarpu telekomunikacijų sektoriuje problemos buvo kur kas rimtesnės – nukentėjo interneto paslaugos Ispanijoje, Portugalijoje ir už jų ribų. Pavyzdžiui, „Cloudflare“ duomenimis, Portugalijoje interneto srautas sumažėjo daugiau nei 50 %, o vėliau – net 90 %. Panaši situacija buvo ir Ispanijoje (atitinkamai 60 % sumažėjimas, palyginti su ankstesne savaite, ir 80 % per artimiausias penkias valandas). Belaidžiams operatoriams teko įjungti atsarginius generatorius ten, kur jie buvo. Tam tikru mastu nukentėjo net „Starlink“ – nors ryšys nenutrūko, srautas buvo nukreipiamas alternatyviais maršrutais dėl kai kurių antžeminių stočių atsijungimo.