„iPhone“ brangs – „Apple“ išlaidos muitams šiemet gali siekti 2 mlrd. dolerių
Naujausia „Apple“ pajamų ataskaita rodo, kad bendrovė kol kas padengia papildomas muitų išlaidas, nekeldama produktų kainų. Tačiau ekspertai mano, kad tai netruks ilgai, nes „Apple“ siekia apsaugoti savo pelningumą. Tikėtina, kad bendrovė pakels kainas, kad bent iš dalies kompensuotų naujų muitų poveikį.
Šiuo metu muitų įtaka yra palyginti nedidelė. „Apple“ ataskaitoje teigiama, kad trečiajame finansiniame ketvirtyje, kuris baigiasi birželį, bendrovė tikisi apie 900 mln. dolerių papildomų išlaidų dėl muitų. Tai pridės ne daugiau kaip 2 % prie numatomos „Apple“ produktų savikainos.
Tačiau muitų problemos tuo nesibaigs. Bendrovės generalinis direktorius Timas Cookas pabrėžė, kad trečiasis ketvirtis apima „tam tikrus unikalius veiksnius“, kurie iš dalies švelnina situaciją, tačiau ateityje išlaidos augs, įskaitant dėl papildomų „sektorinių“ muitų puslaidininkinei produkcijai.
Atsižvelgiant į šių sektorinių muitų perspektyvą, analitikai prognozuoja, kad per kelis ketvirčius po birželio „900 mln. dolerių smūgis parduotų prekių savikainai bent jau padvigubės“. Dėl susirūpinimo „Apple“ pelno marža artimiausiais laikotarpiais bendrovės akcijos praėjusią savaitę smuko beveik 4 %, o vakar dar 3 % dėl gandų apie prastą būsimo itin plono „iPhone“ baterijos veikimo laiką.
Nuo balandžio 2 d., kai buvo paskelbta apie naujus muitus, „Apple“ rinkos kapitalizacija sumažėjo daugiau nei 350 mlrd. dolerių. Dauguma kitų didžiųjų technologijų bendrovių nuo to laiko atsigavo po nuostolių, tačiau „Apple“ to padaryti nepavyko. Bendrovė imasi veiksmų, kad kompensuotų išaugusias muitų išlaidas. Dauguma į JAV tiekiamų įrenginių bus gaminami Indijoje ir Vietname, tačiau „Apple“ bus labai sunku visiškai atsisakyti savo ilgametės gamybos bazės Kinijoje.
Ilgalaikėje perspektyvoje kainų didinimas yra labiausiai tikėtinas scenarijus bendrovei, kuri didelę dalį produkcijos gamina Kinijoje. Tai vargu ar bus naujiena „Apple“, kuri per pastaruosius kelerius metus pastebimai padidino vidutinę savo įrenginių pardavimo kainą, išlaikydama pradinę flagmanų modelių kainą 999 dolerių lygyje nuo 2017 m.
Tai pasiekta derinant didesnės atminties konfigūracijas ir pristatant prabangesnius „iPhone“ modelius. Remiantis „Visible Alpha“ duomenimis, vidutinė „iPhone“ pardavimo kaina iki pirmųjų „iPhone Pro“ modelių pristatymo 2019 m. pabaigoje siekė apie 755 dolerius. Po trejų metų ji šoktelėjo iki 963 dolerių.
Ekspertai mano, kad naujų „Apple“ išmaniųjų telefonų pardavimai gali smarkiai sumažėti dėl neišvengiamo įrenginių brangimo. Tam įtakos turės ir mobiliojo ryšio operatorių atsisakymas teikti subsidijas ar akcijas, kurios „sušvelnintų“ kainas. „Verizon“ ir „AT&T“ vadovai pareiškė, kad neplanuoja „kompensuoti jokių didelių mobiliųjų telefonų kainų šuolių“.