Internetu įsigytos klastotės gali pakenkti jūsų sveikatai, saugumui ir piniginei

Kovo 15 d., paminėdamas Pasaulinę vartotojų dieną, Europos vartotojų centrų tinklas (ECC-Net) skelbia ataskaitą „Klastočių poveikis vartotojų teisėms Europoje“. Dokumentas skirtas visoms suinteresuotoms šalims, tačiau pirmiausiai – vartotojams, perkantiems internetu.

Naršydami internete tikrai pamatysite pasiūlymų, kurie atrodo per geri, kad būtų tikri. Greičiausiai tokių prekių pardavėjai siūlo įsigyti žinomų ženklų klastotes. Tradiciškai klastočių gamintojai orientuojasi į prabangos prekių rinką, tačiau pastaruoju metu vartotojai gali įsigyti įvairių padirbtų gaminių: vaistų ar maisto papildų, kosmetikos, vaikų žaislų, batų ir net automobilių dalių. Tokias prekes sukčiams paprasta platinti internetu, pasiūlius pirkėjui palankią kainą. ECC-Net specialistai pataria – nesusigundykite klastotėmis, jos gali sukelti pavojų sveikatai, saugumui, taip pat rizikuojate prarasti pinigus. Norėdami išvengti spąstų, perskaitykite mūsų patarimus.

Kuo rizikuojate, pirkdami klastotes internetu?

ECC-Net kiekvieną dieną gauna vartotojų, sąmoningai ar nesąmoningai įsigijusių klastotes internetu, skundus. Kokios problemos dažniausiai kyla?

  • Klastočių gamintojai negarantuoja kokybės, todėl gaminiai gali pakenkti vartotojų sveikatai. Pavyzdžiui, kosmetikoje ar žaisluose gali būti kenksmingų ingredientų.
  • Muitinė, aptikus klastočių siuntas, gali jas sunaikinti ir vartotojas praras sumokėtus pinigus.
  • Prekės ženklo teisių turėtojai gali pareikalauti atlyginti klastočių sunaikinimo išlaidas.
  • Jei gauta prekė turi defektų, vartotojas vargu ar apgins savo teises, nes klastočių gamintojai nepaiso prekės garantijos reikalavimų.

Norite įsitikinti, kad neįsigysite klastotės? Pasinaudokite ECC-Net patarimais.

  • ECC-Net patarimų, kaip išvengti klastočių perkant internetu
  • Patikrinkite pardavėjo tapatybę.
  • Paieškokite kitų pirkėjų atsiliepimų.
  • Patikrinkite, ar svetainė turi patikimumo ženklą.
  • Įvertinkite bendrą svetainės būklę.
  • Pasitikrinkite, kokias vartotojo teises užtikrina pardavėjas.
  • Atidžiai apžiūrėkite prekės nuotraukas.
  • Įvertinkite prekės kainą.
  • Oficialioje svetainėje pasitikrinkite įgaliotų ir įtrauktų į „juodąjį sąrašą“ pardavėjų sąrašą.
  • Mokėkite saugiomis mokėjimo priemonėmis.
  • Būkite apdairūs – kartą jau grąžintos prekės gali būti parduodamos kaip naujos.

Kaip elgtis, jei jau įsigijote klastotę?

Pabandykite atgauti sumokėtus pinigus, atlikę toliau nurodytus veiksmus.

  • Raštu kreipkitės į pardavėją. Nurodykite, kad jūsų užsakytą prekę konfiskavo muitinė, jūs nenorite kitos prekės ir reikalaujate grąžinti visą sumokėtą sumą.
  • Mokėjote kreditine kortele? Susisiekite su banku ar mokėjimo kortelę išdavusia institucija ir paprašykite grąžinti pinigus, pasinaudodami „charge back“ procedūra.

Ar turite atlyginti teisės į prekės ženklą turėtojų reikalavimus? Raštu paaiškinkite, kad pirkote sąžiningai, prekės buvo skirtos asmeniniam naudojimui ir ginčykite reikalavimą.

Išsamią tyrimo „Klastočių poveikis vartotojų teisėms Europoje“ ataskaitą galite rasti http://www.ecc.lt/lt/publication/integrated_projects/.

Daugiau informacijos apie vartotojų, įsigijusių nekokybišką prekę ar paslaugą Europos Sąjungos valstybėse narėse, Norvegijoje ar Islandijoje, teises – Europos vartotojų centro Lietuvoje svetainėje www.ecc.lt.

Šioje svetainėje naudojami slapukai (angl. cookies). Jei tam neprieštaraujate, paspauskite mygtuką „Sutinku“ arba naršykite toliau. Sutikimą bet kada galėsite atšaukti interneto naršyklėje ištrindami įrašytus slapukus. Sutinku Sužinoti daugiau