Internetinių žaidimų istorija

Milijonai žmonių visame pasaulyje kasdien įsijungia savo kompiuterius tam kad pasinerti į mėgstamą žaidimą. Kodėl vaikai ir suaugusieji, motinos ir tėvai, verslininkai ir biuro darbuotojai, vadybininkai ir direktoriai, mokiniai ir studentai iš viso pasaulio, nuolat žaidžia kompiuterinius žaidimus? Gal jie neturi ką veikti? Arba jie tiesiog negali atsiplėšti nuo virtualaus pasaulio? O gal tai dvidešimt pirmojo amžiaus narkotikas? Ko gero, neįmanoma surasti vieno teisingo atsakymo į šiuos klausimus, todėl ir nebandysime to daryti, o parašysime kaip atsirado internetiniai žaidimai.

Internetinių žaidimų istorijos pradžia galima laikyti tolimus 1970 metus. Tais metais, Ričardas Batle su savo draugu Rojumi Trabšau sukūrė pirmąjį žaidimą, skirtą keliems žaidėjams. Tai buvo tekstinis žaidimas, kaip visi to meto produktai ir jį vadinti pirmuoju internetiniu žaidimu negalima, net interneto tada dar nebuvo. Bet pradžia buvo padaryta. Jį žaisti buvo galima keliuose universitetuose, kur buvo sukurti vieni pirmųjų uždarų tinklų. Aštuoniasdešimtųjų metų pabaigoje JAV atsirado pirmieji namų kompiuteriniai tinklai. Iki to laiko apie galimą komercinę naudą iš žaidimų, skirtų keliems žaidėjams niekas negalvojo.Legends of Future Past

1988 metais buvo sukurtas žaidimas „Club Caribe“, kurio abonentinis mokestis buvo 12 JAV dolerių už valandą! Su interneto sukūrimu „online“ žaidimai gavo naują plėtros impulsą. 1991 metais buvo sukurtas pirmasis grafinis MMORPG (angl. Massively multiplayer online role playing game – masinis daugelio vartotojų vaidmenų žaidimas) „Neverwinter Nights“. Pirmasis tekstinis MMORPG yra „Legends of Future Past“ (1992), kuris buvo stebėtinai gilus žaidimas (amatai, renginiai, įgūdžiais pagrįstas progresas). Jame jau pradėti įgyvendinti pirmieji pagrindiniai šiuolaikinių internetinių žaidimų principai, pavyzdžiui, pastovi samdomų darbuotojų atliekama žaidimo pasaulio priežiūra. Šis projektas veikė iki 2000 metų.

Pirmasis internetinis žaidimas už mėnesinį mokestį, buvo „Meridian“. 2000 metų pradžioje prasidėjo tikras internetinių žaidimų bumas. Programuotojai pradėjo kurti vis daugiau ir daugiau naujų interneto projektų. Aštri Amerikos ir Europos investuotojų uoslė jiems pasakė, kad ši teritorija žada daug naudos. Trūko tik vieną dalyko – kokybiško projekto su iki smulkmenų apgalvota aplinka ir įdomiu žaidimo procesu, kuris patenkintų tūkstančių potencialių dalyvių poreikius.

2003 tapo persilaužimo metais. Kokybės kartelė buvo pakelta iki aukščiausio lygio, net pagal šiandienos standartus. Buvo sukurti trys įsimintini žaidimai „World of Warcraft“, „Lineage“ ir „Eve Online“. Pirmasis iš šio sąrašo ir šiandien, po dvylikos metų, yra tarp pirmas tarp internetinių projektų pagal aktyvių vartotojų skaičių.World of Warcraft

Šiuo metu yra sukurta begalė įvairių internetinių žaidimų bet kokiam skoniui – veiksmo, lavinančių, nuotykių, kazino, RPG, šaudyklių, strateginių, sporto ir t.t. Vieni iš jų po kurio laiko išnyksta ir jų vietą užima nauji ir kol bus pakankamai internetinių žaidimų gerbėjų, bus sukurta ir naujų projektų.

Šioje svetainėje naudojami slapukai (angl. cookies). Jei tam neprieštaraujate, paspauskite mygtuką „Sutinku“ arba naršykite toliau. Sutikimą bet kada galėsite atšaukti interneto naršyklėje ištrindami įrašytus slapukus. SutinkuSužinoti daugiau