„Google“ keis paiešką dėl ES spaudimo: paieškos rezultatų viršuje dabar bus konkurentų svetainės
„Google“ pasirengusi iškelti konkuruojančių prekybos ir kelionių platformų nuorodas į paieškos rezultatų puslapio viršų, kad atitiktų ES „Skaitmeninių rinkų akto“ (DMA) reikalavimus ir išvengtų baudų, pranešė „Bloomberg“, remdamasis informuotais šaltiniais.
Anot agentūros šaltinių, „Google“ paieškos rezultatų viršuje esančiame bloke bus rodomi reitinguoti rezultatai iš kainų palyginimo svetainių. Vartotojai galės arba pereiti į konkurentų, tokių kaip „Expedia“ ar „Booking“, svetaines, arba spustelėti atskirus rezultatus, kad atidarytų konkretaus viešbučio ar oro linijų bendrovės puslapį.
Paieškoje bus rodoma svetainė, kurią „Google“ laikys labiausiai atitinkančia užklausą, o išskleidžiamajame meniu atsiras nuorodos į kitas platformas, įskaitant pačios „Google“ kainų palyginimo paslaugas. Pagal vieną iš svarstomų variantų, po bloku bus pateikiamas pagrindinis tiesioginių nuorodų į kelionių paslaugų ar prekių tiekėjų svetaines sąrašas.
Europos Komisija šių metų kovą pagrasino „Google“ baudomis, jei bendrovė toliau teiks pirmenybę savo paslaugoms, tokioms kaip „Pirkimai“ ir „Skrydžiai“, paieškos rezultatuose, taip pažeisdama DMA reikalavimus. Baudos už Europos antimonopolinių taisyklių nesilaikymą gali siekti iki 10 % metinių pasaulinių pardavimų, o pakartotinio pažeidimo atveju – iki 20 %.
Agresyvi ES taktika didžiųjų JAV technologijų bendrovių atžvilgiu, siekiant užtikrinti antimonopolinių taisyklių laikymąsi, sulaukė kritikos iš prezidento Donaldo Trumpo (Donald Trump) ir jo administracijos atstovų. Baltųjų rūmų Nacionalinio saugumo tarybos atstovas spaudai Brianas Hughesas (Brian Hughes) šiuos veiksmus pavadino „nauja ekonominio išnaudojimo forma“.