Google DI apžvalgos atėmė didelę dalį srauto iš svetainių, rodo tyrimas

Google paieškos rezultatuose įdiegus dirbtini intelekto apžvalgas (AI Overviews), pastebėtas reikšmingas perėjimų į svetaines sumažėjimas. Tokią išvadą padarė „Pew Research Center“ analitikai, ištyrę situaciją. Nors „Google“ teigia, kad DI apžvalgos neatima srauto iš leidėjų, tyrimai rodo priešingai: esant DI santraukoms, paspaudimų skaičius sumažėja nuo 15 % iki 8 %, o tik 1 % vartotojų iš tikrųjų pereina per nuorodas, matomas apžvalgose.

Ši technologija pradėta testuoti 2023 m. gegužę, o 2024 m. gegužę tapo nuolatine paieškos rezultatų dalimi. Nuo tada daugelis svetainių pastebėjo srauto sumažėjimą. SEO ekspertai ne kartą reiškė susirūpinimą dėl DI įtakos paieškos rezultatams, o „Pew Research Center“ duomenys šiuos nuogąstavimus patvirtino, rašo „Ars Technica“.

Vaizdo šaltinis: Pew Research Center

Ypatingą susirūpinimą kelia tai, kad vartotojai vis dažniau baigia paiešką iškart po DI santraukų peržiūros, neperėję per nuorodas. Tai gali paskatinti klaidingos informacijos plitimą, nes, kaip žinoma, generatyvinis DI yra linkęs į „haliucinacijas“. Be to, DI nurodomi šaltiniai daugiausia yra didelės platformos – „Wikipedia“, „YouTube“ ir „Reddit“, kurios sudaro 15 % visų atsakymuose pateikiamų nuorodų.

Nepaisant to šio projekto plėtra tęsiasi: kas penktą paieškos užklausą dabar lydi DI atsakymas. Tai ypač dažnai pasitaiko ieškant klausimų forma – 60 % atvejų, ir 36 % atvejų, kai užklausa yra pilnavertė. „Pew“ analitikų vertinimu, ši tendencija artimiausiu metu vargu ar pasikeis. Tuo tarpu, nepaisant prastėjančių sąlygų interneto leidiniams, „Google“ pelnas išlieka rekordinis.