Europiečiai renkasi premium: ES išmaniųjų telefonų rinka 2025 m. I ketv.
Tyrimų bendrovė „Canalys“ apibendrino pirmojo ketvirčio rezultatus Europos išmaniųjų telefonų rinkoje. Bendras pardavimų kiekis nuo sausio iki kovo pabaigos sumažėjo 2 %, tai lėmė silpna biudžetinių modelių paklausa. Tuo pat metu europiečiai ėmė gerokai dažniau rinktis premium segmento išmaniuosius telefonus, pasiekdami naują rekordą: 32 % visų pardavimų Europoje sudarė aukščiausios klasės modeliai, kainuojantys daugiau nei 800 eurų. Palyginimui, 2022 m. jų dalis neviršijo 17 % rinkos, o 2020 m. buvo net tris kartus mažesnė – 11 %.

Pagrindiniai šio rinkos premiumizacijos proceso laimėtojai tapo „Apple“ ir „Samsung“, kurie Europoje formuoja savotišką duopoliją. Tai pradeda kelti nerimą „partneriams Europos išmaniųjų telefonų kanaluose“ dėl ilgalaikės konkurencinės situacijos rinkoje. Palyginti su 2024 m. I ketv., „Apple“ premium išmaniųjų telefonų pardavimų dalis išaugo 10 %, o „Samsung“ Galaxy S25 linijos pardavimai padidėjo 12 %.

Tuo pat metu 2025 m. pirmąjį ketvirtį užfiksuotas mažiausias per daugiau nei dešimtmetį įrenginių, kainuojančių iki 200 eurų, tiekimo kiekis! Tai ypač paveikė „Motorola“ ir „Xiaomi“, kurios Europoje parduoda daug biudžetinių išmaniųjų telefonų.

Vertinant Europos rinką neatsižvelgiant į kainų segmentus, galima pastebėti 10 % iPhone pardavimų augimą, beveik nulinę „Samsung“ dinamiką, nedidelį „Xiaomi“ nuosmukį (-2 % palyginti su 2024 m. I ketv.) ir dramatišką 19 % „Motorola“ kritimą. Tuo tarpu „Google Pixel“ serija, kaip bebūtų keista, jaučiasi puikiai ir pirmą kartą istorijoje pateko į penketuką Europos rinkos lyderių, parodydama 43 % augimą – nuo 0,6 mln. iki 0,9 mln. parduotų „Google“ telefonų.