BYD pirmą kartą Europoje aplenkė „Tesla“ pagal elektromobilių pardavimus
Kinijos automobilių milžinė BYD jau seniai ir pagrįstai siekia tapti pasauline elektromobilių rinkos lydere, tačiau Europoje, dėl vietinės rinkos inertiškumo ir padidintų muitų Kinijos automobiliams, BYD produkcijai tik balandį pavyko aplenkti „Tesla“ elektromobilių populiarumą, nustatė „Jato Dynamics“ atstovai.
„Bloomberg“ remiasi šia statistika, pabrėždama, kad iki šiol „Tesla“ produktai buvo populiariausi elektromobilių segmente Europos automobilių rinkoje. „Model Y“ krosoveriai gaminami „Tesla“ gamykloje Vokietijoje, tačiau BYD priversta savo elektromobilius importuoti iš Kinijos, patirdama ne tik transportavimo išlaidas, bet ir tikslinius muitus, įvestus praėjusiais metais.
Tai nesutrukdė BYD balandį Europoje parduoti 7231 elektromobilį, parodant 169 % augimą, palyginti su tuo pačiu praėjusių metų mėnesiu. Tai pirmą kartą užtikrino BYD vietą tarp dešimties populiariausių elektromobilių markių šiame regione. Tuo tarpu „Tesla“ balandį Europoje registruotų elektromobilių skaičius sumažėjo 49 %, palyginti su praėjusių metų balandžiu. Vis dėlto absoliutus skirtumas nėra didelis – BYD aplenkė amerikiečių konkurentą vos 66 registruotais elektromobiliais.
Pažymėtina, kad elektromobilių rinkos lyderiu Europoje išlieka „Volkswagen“, kurio pagrindinio prekės ženklo produktai balandį padidino registruotų automobilių skaičių 61 % iki 23 514 vienetų. Antrą vietą užima BMW su 14 867 registracijomis ir 5 % augimu. „Volkswagen“ koncernui priklausančios „Škoda“ ir „Audi“ užėmė atitinkamai trečią ir ketvirtą vietas, o „Škoda“ parodė įspūdingą 214 % augimą per metus. Penktą vietą užėmė prancūzų „Renault“, po jos rikiuojasi „Mercedes-Benz“, „Volvo“ ir „Hyundai“, o dešimtuką užbaigia BYD ir „Tesla“. Statistiniai duomenys apima ne tik ES šalis, bet ir Jungtinę Karalystę. Atsižvelgiant į tai, kad bendras balandį regione registruotų elektromobilių skaičius išaugo 28 %, „Tesla“ su 49 % kritimu rizikuoja tapti autsaideriu. Vis dėlto Kinijos „Geely“ holdingui priklausantis švedų prekės ženklas „Volvo“ šiuo atžvilgiu pasirodė tik šiek tiek geriau, balandį sumažindamas elektromobilių registracijų statistiką 43 %.
Tuo pačiu metu BYD tęsia plėtrą Europos rinkoje, įskaitant ir hibridinius automobilius, kurie jungiasi prie elektros tinklo, nes jiems netaikomi padidinti muitai. Atsižvelgiant į šią produkciją, BYD pardavimų apimtys Europoje balandį išaugo net 359 %. Vienas pigiausių BYD elektromobilių – hečbekas „Dolphin Surf“ (taip pat žinomas kaip „Seagull“) – Europoje kol kas siūlomas už 20 000 eurų kainą su kuklia 30 kWh baterija, tačiau be pradinių nuolaidų jo kaina siektų 23 000 eurų. Vietos pirkėjai, esant maždaug 3000 eurų kainų skirtumui, dažnai renkasi šiek tiek brangesnius žinomų markių modelius, pvz. „Renault 5“. Toks kainų santykis rodo efektyvią Europos muitų politiką elektromobilių srityje.