Ar lietuviai pasiruošę „Google“ paieškos sistemos pokyčiams?

Populiariausia pasaulyje paieškos sistema „Google“, privertė suklusti lietuviškų internetinių svetainių savininkus. Pakeitus mobiliaisiais prietaisais atliekamos paieškos algoritmą, aukštose rezultatų pozicijose atsidurs tik mobiliesiems įrenginiams pritaikytos internetinės svetainės. Dėl to, iki šiol skeptiškai vertinę mobiliąją paiešką, lietuviai turės jai pritaikyti savo internetines svetaines.

Pasikeitusi „Google“ paieška labiausiai palies smulkųjį verslą

Dėl didelio internetinę erdvę pasiekiančio informacijos srauto, „Google“ nuolat ieško būdų, kaip savo klientams palengvinti paiešką. Skaitmeninio ir grafinio dizaino agentūros „Gamadigi“ vadovės Indrės Šimukonytės teigimu, „Google“ apie mobiliosios paieškos pokyčius pranešė dar šių metų vasarį, todėl besidominčių šios srities naujienomis, pastarąją savaitę pasikeitusi rezultatų seka, neturėjo nustebinti. Bet kokiu atveju, norint išlaikyti aukštas paieškos rezultatų pozicijas, būtina veikti pagal „Google“ taisykles, kitaip reikės susitaikyti su sumažėjusiu internetinės svetainės lankytojų srautu.

„Lyginant tai, kaip klientai internetinių svetainių pritaikymo mobiliosioms versijoms būtinumą vertino mūsų darbo pradžioje, prieš trejus metus, ir dabar, pastebime teigiamas permainas. Mes savo ruožtu sulaukėme nemažai užklausų apie tai, ar klientų mobiliosios versijos, atitinka „Google“ kriterijus. Tai demonstruoja, jog šis sprendimas tikrai aktualus Lietuvos rinkai“, – sako I. Šimukonytė.

Didžioji dalis stambesnio kapitalo įmonėms priklausančių internetinių svetainių turi mobiliąsias versijas, todėl naujojo algoritmo pokyčiai labiau palies smulkųjį verslą, nevyriausybines organizacijas. Neatitinkant nustatytų kriterijų, ateityje bus sunku išvengti nuostolių, nes prognozuojamas dar spartesnis mobiliųjų telefonų rinkos augimas.

„Didesnę žalą šie paieškos reitingavimo pokyčiai gali padaryti mažoms įmonėms, tinklapiams, kurie šiuo metu dar neturi mobiliųjų tinklalapių versijų ir neplanuoja susikurti ateityje. Be to, mažos įmonės dažnai nėra paskyrę asmens, atsakingo už informacinių technologijų, dizaino kūrimo sprendimus, mažiau domisi su šia sritimi susijusiomis naujovėmis ir kritiškiau vertina jų teikiamą naudą, todėl informacija apie „Google“ paieškos pokyčius gali nepatraukti jų dėmesio arba likti ne visiškai suprasta“, – pastebi UAB „Gamadigi“ vadovė.

Mobilioji aplikacija – ne alternatyva

Mobiliosios tinklalapių versijos gali praplėsti tradicinių internetinių svetainių galimybes, sustiprinti organizacijų konkurencinį pranašumą rinkoje, pagerinti įmonės įvaizdį, informacijos matomumą ir leidžia pasiekti tikslinę auditoriją. Agentūros „Gamadigi“ internetinių svetainių programuotojas Nerijus Benedika pažymi, jog įdiegus „Google“ reikalaujamus pokyčius, vartotojai gali mėgautis tinkamu tekstų ir paveikslų dydžiu, lengvai paspaudžiamomis nuorodomis bei aiškia navigacija.

„Galvojantiems apie tinklalapių dizaino atnaujinimą, derėtų pasvarstyti, koks sprendimas jiems aktualiausias. Šiuo metu vyrauja dvi mobiliesiems įrenginiams pritaikytos, tinklalapių dizaino versijos: prisitaikanti, reaktyvi (angl. responsive) ir mobilioji tinklalapio versija (angl. adaptive). Prisitaikantis dizainas leidžia taikliai atvaizduoti internetinių tinklalapių informaciją, pritaikyti ją prie visų ekranų dydžio ir rezoliucijos, todėl šis sprendimas būtinas elektroninėms parduotuvėms. Tuo tarpu, adaptyvios mobiliosios versijos dizainas plačiai taikomos internetiniuose dienoraščiuose, šis būdas ekonomiškesnis norint atnaujinti seniai veikiančius tinklalapius. Jis naudojamas ir tuomet, kai dėl įvairių technologinių subtilybių negalima sukurti prisitaikančio dizaino. Visgi, adaptyvaus dizaino svetainėje mobiliuoju telefonu ar planšete naršančiam vartotojui tenka artinti ar nutolinti objektus, todėl dizaino versija mažiau patogi“, – pasakoja N. Benedika.

Mobiliajam naudojimui pritaikytas internetinės svetainės dizainas kartais tapatinamas su mobiliosiomis aplikacijomis, kurias vartotojai įdiegę mobiliuosiuose įrenginiuose gauna internetinių tinklalapių turinį. Indrė Šimukonytė pažymi, jog mobiliosios aplikacijos neturi įtakos „Google“ paieškos rezultatams, todėl efektyviausia – šiuos sprendimus integruoti kartu, o turint mažiau lėšų, rinktis mobiliąją tinklalapio versiją.

„Ne kartą teko susidurti su atveju, kai klientai turi mobiliąją programėlę – apps‘ą, o kitiems sprendimams, kartu ir tinklalapių pritaikymui mobiliesiems įrenginiams, dėmesio ir investicijų neskiria. Dažno įsitikinimu, mobiliosios aplikacijos vartotojui padeda greičiau, kelių mygtukų paspaudimu rasti informaciją, ji pateikiama patogesne forma. Mobiliosios programėlės suteikia šiuos privalumus, tačiau pasikeitus paieškos algoritmui sėkmės jos neužtikrins. Aplikacijos, priešingai nei mobiliesiems draugiškas internetinių tinklalapių dizainas, negeneruoja aukštesnės pozicijos „Google“ paieškos reitinguose ir negarantuoja norimo tinklalapio lankytojų skaičiaus, jos nėra reitinguojamos paieškos sistemų“, – teigia I. Šimukonytė.

Informacijos šaltinis: pranešimas žiniasklaidai.