„Apple“ viceprezidentas pareiškė, kad vartotojai laikui bėgant supras „Liquid Glass“ stilių

„Liquid Glass“ (angl. – skystas stiklas) stiliaus diegimas tapo didžiausiu „Apple“ vartotojo sąsajos pertvarkymu nuo „iOS 7“ laikų, tačiau iš tiesų pokyčiai yra dar kur kas platesnio masto. Bendrovės programinių produktų ekosistema tapo daug labiau integruota ir vieninga. Vis dėlto šie pokyčiai patiko toli gražu ne visiems vartotojams.

„iOS 7“ pertvarkymas įvyko 2013 metais, kai „Apple“ dar neturėjo tokio plataus įrenginių asortimento, o dabar jos ekosistema tapo labiau integruota: galima kopijuoti ir įklijuoti tarp „iPhone“ ir „Mac“, naudoti „iPad“ kaip tarpinį įrenginį ar išbandyti kitas kombinacijas. Funkcija „Universal Control“ leidžia naudoti „Mac“ klaviatūrą ir jutiklinę plokštę „iPad“, o „AirPods“ ausinės greitai sinchronizuojasi tarp kompiuterių ir mobiliųjų įrenginių. Šiomis sąlygomis „Apple“ diegia „Liquid Glass“ dizainą visose savo platformose: „iOS 26“, „iPadOS 26“, „macOS 26“, „watchOS 26“, „tvOS 26“ ir „visionOS 26“ – ir tai anaiptol nėra beprasmiška.

„Liquid Glass“ projektas – tai ne tik dizaino atnaujinimas su perkeltomis mygtukų vietomis, bet ir stilius, sukurtas taip, kad būtų akimirksniu atpažįstamas, „TechRadar“ pasakojo už vartotojo sąsają atsakingas „Apple“ viceprezidentas Alanas Dye. „Liquid Glass“ stiliaus formavimasis prasidėjo 2023 metais, kai „Apple“ per WWDC pristatė „Vision Pro“ ausines ir jų platformą „visionOS“. Tada šis stilius buvo apibūdintas kaip sąsajos ateitis, ir tai nebuvo toli nuo tiesos: programų langai pradėti išdėstyti erdvėje, sujungiančioje virtualų ir realų pasaulius. Dabar ta ateitis atėjo visoje ekosistemoje – permatoma ir elegantiška sąsaja tarsi susilieja į vieną „Apple Watch“, „iPhone“ ar „iPad“ ekranuose.

„Daugelis darbų, kuriuos matėte šiandien, buvo sukurti įkvėpti metų, praleistų dirbant su „visionOS“, – prisipažino Alanas Dye. Permatomų sąsajos elementų idėja beveik akivaizdi erdviniam kompiuteriui, kurio aplinka yra viskas, kas supa vartotoją. Vėliau „Apple“ ėmė svarstyti, kaip „perkelti šį stilių į kitas mūsų operacines sistemas“. Tai nebuvo paprastas kopijavimas. „Turėjome į stiklą pažvelgti kitaip“, – paaiškino bendrovės viceprezidentas. Skaitmeninėje formoje ši „medžiaga“, žinoma, yra lankstesnė ir transformuojama kitaip nei įprastas stiklas. Operacinės sistemos išliko tos pačios, tačiau pojūčiai jas naudojant pasikeitė. „Ji atrodo daug išraiškingesnė. Ji atrodo daug jautresnė. Gali pajusti, kaip tarsi praeini pro ekraną ir lyg prisilieti prie paties „Skysto stiklo“, – taip naująją OS sąsają apibūdino Alanas Dye.

„Apple“, žinoma, neskubėjo išleisti „Liquid Glass“, kaip ir bet kurios kitos naujovės, kuri turi pataikyti į dešimtuką. „99 % darbų, kuriuos atliekame studijoje, niekada neišvysta pasaulio“, – apgailestavo bendrovės viceprezidentas. Anot jo problema yra tame, kad dizainas yra sudėtingas dalykas, ypač toks, kuris turi būti paprastas. Laikui bėgant vartotojai supras, kad šis stilius yra daugiasluoksnis, ir jis toliau vystysis su ateinančiais OS atnaujinimais.