„Apple“ pradėjo priimti paraiškas kompensacijoms dėl Siri klausymosi bylos

JAV „Apple“ įrenginių savininkai gali pateikti paraišką specialioje interneto svetainėje, kad gautų dalį 95 mln. JAV dolerių kompensacijos. Tokią sumą iPhone gamintojas sutiko išmokėti siekdamas išspręsti incidentą, susijusį su netyčiniu balso asistento Siri aktyvavimu privačių vartotojų pokalbių metu laikotarpiu nuo 2014 m. rugsėjo 17 d. iki 2024 m. gruodžio 31 d.

Išmoka susijusi su kolektyviniu ieškiniu, pateiktu teismui dar 2019 metais. Ieškovai teigė, kad „Apple“ pažeidė vartotojų privatumą, perimdama ir perduodama jų pokalbius trečiosioms šalims — kokybės kontrolės rangovams, kurie, kaip manoma, klausėsi įrašytų pokalbių per Siri. „Apple“ atsiprašė ir pažadėjo daugiau nesaugoti vartotojų pokalbių įrašų, tačiau paneigė kaltinimus, esą bendrovė leido reklamos užsakovams formuoti taikines reklamas pagal šiuos įrašus.

Metų pradžioje „Apple“ sutiko skirti bendrai 95 mln. JAV dolerių kompensacijų fondui. Paraiškas dėl jos galima pateikti iki 2025 m. liepos 2 d. Tai gali padaryti iPhone, iPad, Apple Watch, Mac, HomePod, iPod ir Apple TV savininkai. Tačiau norintieji gauti kompensaciją turės prisiekti, kad jų įrenginyje Siri buvo netyčia aktyvuota. Patvirtinus paraišką, vartotojai galės gauti ne daugiau kaip 20 JAV dolerių už kiekvieną pažeidimą patyrusį įrenginį.