Prekybos centrų triukai: kaip jie manipuliuoja jūsų pasąmone, kad pirktumėte daugiau
Prekybos centrai naudoja daugybę psichologinių metodų, siekdami paveikti pirkėjų elgseną ir paskatinti juos pirkti daugiau. Šie metodai apima spalvų naudojimą, prekių išdėstymą, muziką, kainų nustatymą, lojalumo programas ir kitus triukus. Toliau pateikiamas išsamus šių strategijų aprašymas, pagrįstas moksliniais tyrimais.
Spalvų įtaka pirkėjų elgsenai
Spalvos prekybos centruose naudojamos ne tik estetiniais tikslais, bet ir siekiant paveikti pirkėjų emocijas bei elgesį. Šiltos spalvos, tokios kaip raudona ir geltona, skatina impulsyvų pirkimą, didina širdies ritmą ir sukelia jaudulį. Tuo tarpu šaltos spalvos, kaip mėlyna ir žalia, ramina ir skatina ilgiau pasilikti parduotuvėje.
Šaltinis: https://www.mdpi.com/0718-1876/20/1/40
Prekių išdėstymas ir vizualinis pateikimas
Prekių išdėstymas parduotuvėje turi didelę įtaką pirkėjų sprendimams. Produktai, esantys akių lygyje, dažniau pastebimi ir perkami. Be to, aiškus prekių išdėstymas ir matomos kainos skatina impulsyvų pirkimą.
Šaltinis: https://www.mdpi.com/0718-1876/20/1/40
Muzika ir jos poveikis
Muzika prekybos centruose gali paveikti pirkėjų nuotaiką ir elgesį. Lėta ir rami muzika skatina pirkėjus ilgiau pasilikti parduotuvėje, o tai gali padidinti pardavimus.
Šaltinis: https://ebin.pub/consumer-psychology-and-consumer-behavior-behavioral-economics-and-cognitive-biases-simplified-improve-your-critical-thinking-9798638402716.html
Psichologinis kainų nustatymas
Kainos, baigiančiossi skaičiumi 9 (pvz., 1,99 €), dažnai suvokiamos kaip žymiai mažesnės nei jos iš tikrųjų yra. Tai vadinama „kairiojo skaitmens efektu”, kai pirkėjai daugiau dėmesio skiria pirmam skaitmeniui ir mažiau – paskutiniams.
Šaltinis: https://en.wikipedia.org/wiki/Psychological_pricing
Nuolaidų kortelės ir lojalumo programos
Lojalumo programos ir nuolaidų kortelės skatina pirkėjus grįžti į tą pačią parduotuvę ir pirkti daugiau. Jos taip pat leidžia prekybininkams rinkti duomenis apie pirkėjų elgesį ir pritaikyti asmenines nuolaidas.
„Masalo” prekės
Prekės, siūlomos už itin žemą kainą, dažnai naudojamos kaip „masalas”, siekiant pritraukti pirkėjus į parduotuvę. Patekę į parduotuvę, pirkėjai dažnai įsigyja ir kitų, brangesnių prekių.
Papildomi produktai prie kasos
Prie kasos dažnai išdėstomos smulkios prekės, tokios kaip saldainiai ar žurnalai, skatina impulsyvų pirkimą. Pirkėjai, laukdami eilėje, dažnai įsigyja šias prekes neplanuotai.
„Masalo” efektas
Pristatant tris pasirinkimus, kur vienas yra aiškiai mažiau patrauklus, pirkėjai dažnai renkasi brangesnį variantą, kuris atrodo geresnis palyginus su „masalu”.
Šaltinis: https://en.wikipedia.org/wiki/Decoy_effect
Kiti manipuliacijos būdai
Prekybos centrai taip pat naudoja įvairias kitas taktikas, tokias kaip riboto laiko pasiūlymai ar dirbtinis prekių trūkumo sukūrimas, siekdami paskatinti pirkėjus priimti greitus sprendimus.