Kaip technologijos keičia finansinį elgesį?
Galvoti, kad technologijos nepakeis finansinio elgesio yra pakankamai naivu. Jos pakeitė beveik visus žmonių įpročius: sekama, kiek suvalgėte, kas rytą patikrinamos naujausios žinios iš visų pasaulio kampelių, per kelias sekundes galima susisiekti su žmogumi iš kitos šalies. Šiandien viskas, ko jums reikia, telpa jūsų delne, o tiksliau išmaniajame telefone ar planšetiniame kompiuteryje. Todėl ne veltui atsirado ir finansinės technologijos, leidžiančios teirautis paskolos iš žmogaus ar įmonės.
Kas yra finansinės technologijos?
Finansinės technologijos apibrėžiamos kaip įvairūs techniniai sprendimai, padedantys klientams suteikti geresnes finansines paslaugas ir produktus. Į tai įeina tokios paslaugos, kaip greitas kreditas, galimybė pasitikrinti savo sąskaitą telefone, užsisakyti paslaugas išmaniuoju telefonu. Šias paslaugas teikia ne tik bankai, bet ir draudimo, kreditų, investicijų įmonės.
Kuo svarbus ir patogus jų iškilimas?
Dabartiniame pasaulyje ypatingai svarbu, kad visos reikalingos paslaugos būtų greitai pasiekiamos ir patogios naudoti. Todėl dauguma įmonių, siekdamos tenkinti šiuos klientų poreikius, stengiasi supaprastinti visas paslaugas, kad užtektų tiesiog paspausti kelis mygtukus, nereikėtų laukti eilėje ar eiti iš namų.
Atsiradus įvairioms finansinių technologijų paslaugoms, buvo pastebėta, kad jos gana greitai prigijo. Šiuo metu pagal JAV duomenis, dauguma asmenų, turinčių išmaniuosius telefonus, naudoja 1 – 3 programėles, padedančias valdyti jų finansinį gyvenimą. Tai gali būti nuo paprastų programėlių, padedančių sekti išlaidas, ar banko nustatytų programėlių, leidžiančių patikrinti sąskaitą, iki kiek sudėtingesnių, padedančių atlikti įvairias finansines operacijas, sekti paskolos iš žmogaus grąžinimo procesą ar užpildyti paraiškas. Manoma, kad šis augimas bus dar aiškesnis, kai daugumą paslaugų bus galima atlikti savo išmaniuoju telefonu.
Pagrindiniai šių technologijų sukelti pokyčiai
Įvairių technologinių paslaugų atsiradimas sudarė sąlygas pasikeisti tam tikriems žmonių ir įmonių įpročiams, susijusiems su jų finansų valdymu.
Iš vartotojų pusės keičiasi paklausa ir elgsena. Tai reiškia, kad bankams, norintiems išlaikyti savo klientus, būtina nuo to neatsilikti. Jau pamiršti tie laikai, kai reikėjo eiti į banką, norint atlikti pinigų pavedimą, dabar tai galima padaryti per kelias minutes tiesiog internetu. Siekdami pasitikrinti sąskaitą, užtenka į rankas pasiimti telefoną. Norėdami užpildyti paskolos paraišką, pirkti internetu, nusiųsti pinigų, valdyti mokėjimo korteles, tereikia banko programėlės. Visi sprendimai artėja prie vartotojo. Prieš 10 metų jums būtų reikėję vykti į artimiausią banko padalinį su tapatybę įrodančiais dokumentais.
Neseniai atsirado galimybė teirautis paskolos iš žmogaus (ar kelių žmonių, jei tai finansavimo programa kaip „Indiegogo“ ar „Kickstarter“). Anksčiau norint gauti lėšų tam tikriems projektams, buvo reikalingos pildomos paskolų paraiškos, net sąlyginai nedidelėms sumoms reikėjo kredito paraiškos. Šiuo metu tai atstoja greitasis kreditas, internetu pildomos paraiškos, leidžiančios reikiamą pinigų sumą pasiskolinti vos per kelias minutes.
Vivus.lt įmonės atstovai teigia, kad nors kai kuriems toks greitesnis priėjimas prie skolintų pinigų atrodo pavojingas, pagrindinė šios paslaugos esmė yra suteikti galimybę gauti reikiamą lėšų sumą reikiamu metu. Tokių paslaugų populiarumas tik parodo, kaip svarbu vartotojams pasinaudoti paslaugomis nedelsiant.
Tikimasi, kad artimiausiu metu dauguma bankų vartotojų pereis prie išmaniųjų programėlių bei internetinio banko. Įvairioms įmonėms tai suteikia galimybę ieškoti sprendimų, kurie palengvintų finansų valdymą ir pritrauktų vartotojus būtent prie jų kompanijos.