7 technologijos, lengvinančios vairuotojų dalią šaltuoju sezonu

Po pirmojo atlydžio skaičiuoti iki pavasario likusias dienas – gerokai per anksti. Orai dėl klimato kaitos itin permainingi ir įspūdis, kad žiema baigiasi anksčiau nei rodo kalendorius, būna klaidingas. Sniegas ir šaltis greitai sugrįžta, o tuomet vėl tenka apsirengti šilčiausius drabužius ir įsitikinti, ar šaltąjį sezoną atlaikys automobilis.

Rūpesčių visuomet gerokai mažiau vairuojant naują modelį. Gamintojai ir importuotojai artimai bendradarbiauja su atstovais, todėl šiauriniuose Europos regionuose parduodamos transporto priemonės komplektuojamos kitaip nei pietiniuose. Sumaniausios kompanijos stengiasi svarbiausią įrangą padaryti standartine.

„Kia“ taip pat parodė, kad svarbi ne tik bazinės įrangos gausa, bet ir aktualumas vartotojams. Neatsitiktinai Baltijos šalių rinkose parduodami kompanijos modeliai aprūpinti šaltajam sezonui pritaikytomis technologijomis. Šildomas vairas, priekinės sėdynės, veidrodėliai ir galinis stiklas – minimalus žieminis visų „Kia“ automobilių standartinės įrangos komplektas, o papildomai jos siūloma gerokai daugiau.

Vairuotojas turi jaustis patogiai ir gerai matyti, kur važiuoja, tik tuomet jis ir kiti eismo dalyviai bus išties saugūs. Komfortą ir saugumą šaltuoju sezonu visiškai pakeitė iš prabangių automobilių atėjusios technologijos, kurios dabar gausiai naudojamos ir populiariausiuose segmentuose.

Šildomas vairas

Ilgą laiką tai buvo tik pačių prabangiausių šiauriniuose regionuose parduodamų automobilių privilegija, tačiau dabar šildomą vairą turi ir tokie miesto modeliai kaip „Kia Rio“. Vienas iš svarbiausių komforto priedų jau senokai yra bazinėje kompaktiškojo hečbeko įrangoje. Apskritai „Kia“ viena pirmųjų pradėjo masiškai siūlyti šią įrangą visuose savo automobiliuose.

Galbūt šildomas vairas nėra toks gyvybiškai svarbus atributas, kaip geras matomumas per priekinį stiklą ar veidrodėlius, visgi daugeliui vairuotojų užtenka išbandyti šią funkciją vieną kartą ir ji tampa vienu iš automobilio pasirinkimo kriterijų.

Šildomos sėdynės

Ne be pagrindo ši įranga jau seniai yra trokštama daugelio atšiauriame klimate gyvenančių vairuotojų. Kol visu pajėgumu pradeda veikti žvarbų rytą užvesto automobilio šildytuvas, turi praeiti šiek tiek laiko, o tos pirmosios minutės šaltame salone gali būti itin nemalonios.

Šildomos sėdynės suveikia per kelias akimirkas ir užtikrina vairuotojo bei keleivių komfortą. Standartinėje įrangoje daugelis gamintojų siūlo šildomas priekines sėdynes, o apie galines su šia funkcija verta pagalvoti tuomet, kai rytais jose įprastai įsitaiso keleiviai.

Šildomi veidrodėliai

Daugelyje automobilių veidrodėlių šildymas aktyvuojamas įjungiant galinio stiklo atitirpdymą. Kai kuriuose modeliuose šiai funkcijai naudojamas atskiras mygtukas, tačiau daugelis automobilių jo neturi. Veikimo principas paprastas – varžos išskiriama šiluma ištirpdo ledą ir neleidžia veidrodėliams rasoti.

Sudėtinga veidrodėlių forma labai apsunkina įrėminto stiklo valymą ir netgi nėra įrankių, kurie puikiai tiktų šiai užduočiai atlikti, nes daugelis grandiklių per dideli. Be paprastos, bet itin efektyvios veidrodėlio šildymo funkcijos, vairuotojams dažniausiai tenka pasitenkinti ribotu matomumu, o tai – nesaugu.

Nuotolinis užvedimas

Kai virtuvėje geriate kavą, lengviausias būdas pašildyti automobilį nekišant lauko į nosį – nuotolinis užvedimas. Sušilusiame salone bus jaukiau, o nutirpdyti sniego ar ledo likučius bus galima didesniu darbinę temperatūrą jau pasiekusio variklio aušinimo sistemos pajėgumu.

Norint pasinaudoti nuotolinio užvedimo privalumais, nebūtinas išmanusis įrenginys su papildoma ir dažniausiai mokama programėle. Gali užtekti ir modernaus rakto, kokiais aprūpinti naujieji „Kia Sorento“, „XCeed“ ir kiti modeliai. Po kelių mygtukų paspaudimų motoras jau burgs, o sistema, 10 minučių neužfiksavusi vartotojo aktyvumo, išsijungs, tačiau automobilyje jau nebebus šalta.

Šildomas priekinis stiklas

Tai dar nėra itin dažnai naudojama technologija, tačiau jos veikimo principas labai panašus į galinio lango įrangą. Didžiausias skirtumas – ant priekinio stiklo negali būti regėjimo lauką užstojančių linijų, todėl naudojami itin ploni beveik nematomi laideliai.

Pastebėti, kad priekinis stiklas šildomas, įmanoma tik priėjus labai arti. Tuomet matyti ir antras skirtumas – kitaip nei ant galinių langų, linijos yra ne horizontalios, o vertikalios. Tokio priekinio stiklo nebereikia gramdyti, užtenka nuvalyti šoninius, paspausti mygtuką ir palaukti, kol nutirps ledas.

Šildomi priekinio stiklo plovimo purkštukai

Sparčiai populiarėjanti įranga veikia kiek kitaip nei mano dauguma vairuotojų. Iš tiesų šildomas ne skystis, o patys purkštukai, idant stiklas būtų plaunamas ir esant neigiamai temperatūrai.

Šis paprastas išradimas iš pradžių buvo sutiktas skeptiškai, tačiau dar prieš gerą dešimtmetį atlikti pirmieji šalto klimato testai parodė, kad jis puikiai veikia ir esant minus 20 laipsnių pagal Celsijų šalčiui.

LED žibintai

Net ir švariausiai nuvalytas priekinis stiklas neužtikrins gero matomumo, jei kelias nebus gerai apšviestas. Paprasčiausi LED priekiniai žibintai yra iki 80 proc. efektyvesni už senąsias šviesas su liuminescencinėmis ar kaitrinėmis lemputėmis. Naudodami mažiau energijos, jie šviečia ryškiau ir toliau.

Dėl universalumo plačiausiai naudojami prisitaikantys „Bi-LED“ technologijos su vienu projekciniu modeliu ilgosioms ir trumposioms šviesoms žibintai. Tai yra ne visų modelių standartinė įranga, tačiau jau diegiama ir į tokius miesto automobilius kaip „Kia Ceed“.