Prognozuojamas ženklus virtualios telefonijos augimas Lietuvoje

Lietuviai gali pasigirti turintys ne tik sparčiausią šviesolaidinio interneto plėtrą ar greičiausią mobilųjį internetą, bet ir didžiausią virtualios telefonijos augimą. „RingTime“ prognozuoja, kad šiemet debesų telefonijos naudojimas Lietuvoje augs 30 proc.

Praėjusieji metai pasižymėjo sparčiu debesijos paslaugų augimu pasaulyje – debesų kompiuterija pasitelkta ne vien verslo duomenų saugojimui, bet ir video skambučiams, dokumentų dalinimuisi, taip pat IP telefonijai. Vien pernai viena iš dešimties įmonių planavo pradėti naudotis debesų telefonija (Cloud PBX), o šiomis paslaugomis jau naudojosi 28 proc. įmonių.

„Virtuali telefonija yra patraukli verslui, nes jai nereikia jokios techninės įrangos ar sudėtingos infrastruktūros, o diegimas kainuoja ženkliai mažiau. Perkėlus savo komunikaciją į debesiją, įmonės gali ne tik sutaupyti, bet ir palengvinti bendravimą su savo partneriais ar klientais“, – teigia „RingTime“ atstovas Antanas Mikalainis.

Debesų telefonijos populiarėjimą lemia ir pačių darbuotojų besikeičiantys bendravimo bei darbo įpročiai. Vis labiau įmonėse įsigalint BYOD (Bring Your Own Device – atsinešk savo įrenginį) politikai, debesų telefonija leidžia darbuotojams naudoti savo asmeninius mobiliuosius telefonus darbo reikmėms – telefonai tiesiog prijungiami prie verslo telefoninės sistemos, jiems priskiriami darbo numeriai.

„Tokiu būdu įmonė sutaupo, nes nebereikia pirkti atskirų telefonų darbuotojams, o darbuotojams nebereikia nešiotis dviejų telefonų – asmeninio ir darbo. Beje, darbuotojams tai nieko nekainuoja, nes už telefonijos paslaugas darbo reikalais sumoka pati įmonė“, – pasakoja A. Mikalainis.

Pasak „RingTime“, pastaruoju metu Lietuvos įmonės vis daugiau integruoja pažangius sprendimus į savo veiklą – išmaniųjų technologijų taikymas nėra tik aklas mados vaikymasis, o galimybė pasiekti geresnių rezultatų. Pavyzdžiui, debesų telefonija gali būti integruojama su klientų valdymo programa (CRM) – tai palengvina darbą ir leidžia analizuoti bei tobulinti klientų aptarnavimą.

„Zion Research“ duomenimis, interneto telefonijos (VoIP) paslaugų rinka pasaulyje 2015 m. buvo vertinama 83 milijardais dolerių, iki 2021 m. jos vertė turėtų išaugti iki 140 mlrd. dolerių. Tuo tarpu pasaulinė virtualios telefoninės sistemos rinka 2015 m. buvo vertinama 8 milijardais dolerių, prognozuojama, kad iki 2019 m. ji pasieks 15 mlrd. dolerių.

Šaltinis Pranešimas žiniasklaidai