Mokslo metus šalies pedagogai pradėjo patys semdamiesi naujų žinių

Didžiulę atranką įveikusių 12 šalies mokyklų pedagogai pradėjo gvildenti šiuolaikinio vaikų ugdymo paslaptis. Kauno technologijos universitete startavusiuose programos „Samsung Mokykla ateičiai“ mokymuose mokytojai ir mokyklų vadovai diskutavo, kaip ugdymo įstaigose įgyvendinti tvarius vertę vaikams kuriančius pokyčius.

„Mokytojų entuziazmas įgyti žinias bei kompetencijas, atitinkančias šiuolaikinius vaikų ugdymo standartus tik įrodo neslopstančią pačių mokytojų motyvaciją žengti koja kojon su savo moksleiviais. Tradicinę mokymosi aplinką ir patį mokymąsi keičia spartus technologijų progresas, su kuriuo suspėti ne visada  lengva. Todėl mūsų tikslas – padėti pedagogams ne tik perprasti šiuolaikinio ugdymo principus naudojant skaitmenines priemones, bet ir ugdyti pasitikėjimą savimi, lyderio savybes ir kitas kompetencijas, reikalingas šių dienų mokytojui“, – sakė programos vadovas Baltijos šalims Krisjanis Ozols.

Edukologas, programos lektorius doc. dr. Gintautas Cibulskas teigia, kad technologijos yra įrankis, kuris gali padėti pasiekti efektyvių rezultatų. Tačiau svarbios ne jos pačios, o tai, kaip efektyviai mes jas galime išnaudoti ugdymo procese. Jis priduria, kad vienas svarbiausių dalykų yra puoselėti ir mokytojo autoritetą.„Mokytojo profesija yra nepaprastai galinga. Apmaudu, kad patys pedagogai save sumenkina. Nuo supančios aplinkos labai daug priklauso, kokie bus mokiniai. Tikriausiai daugelis esame sutikę asmenybių, šalia kurių visi aplinkui tarsi paauga, tačiau yra ir tokių, kurie aplinkinius nuslopina. Todėl mokytojui svarbu nepamesti savo misijos“, – teigė edukologas. Specialistas atkreipė dėmesį, kad mokyklos funkcija nėra linksminti, čia vaikai turi užsiimti prasminga veikla, todėl visi pokyčiai turi būti tikslingi.

Į Kauną iš įvairių Lietuvos miestų ir miestelių susirinkę pedagogai džiaugėsi turėdami galimybę semtis naujos patirties ir žinių. Vieno iš mokymų dalyvių, Vilniaus Laisvės gimnazijos direktoriaus pavaduotojo neformaliajam ugdymui Mindaugo Kliokmano teigimu, mokytojų dalyvavimas tokiuose projektuose kaip „Samsung Mokykla Ateičiai“ yra be galo reikalingas lyderystės ir teigiamų pokyčių ugdymui.

„Mes negalime atsilikti nuo gyvenimo, kuris šiais laikais yra labai skaitmenizuotas, todėl ir nusprendėme dalyvauti šiame projekte. Ateitis paremta informacinėmis technologijomis, todėl privalome žinoti, kaip jomis naudotis ir kaip jas pasitelkti mokymo procesų gerinimui. Mus padrąsino ir teigiami kitų mokyklų atsiliepimai  bei galimybė dalyvauti mokymuose nemokamai. Surasti lėšų pedagogų kvalifikacijos kėlimui nėra paprasta“, – sakė M. Kliokmanas.

Kauno technologijos universitete penkis mėnesius vyksiančių mokymų metu dalyviai ne tik tobulins skaitmeninio raštingumo įgūdžius, bet ir planuos, kaip, pasitelkus skaitmenines technologijas, padėti savo mokiniams siekti geresnių mokymosi rezultatų. Programai pasiekus finišo tiesiąją, mokykla, parengusi reikšmingiausią poveikį turintį ir tvariausią projektą, bus apdovanota 10 000 eurų vertės prizu „Samsung“ technologijoms įsigyti.

Apie programą „Samsung Mokykla ateičiai“

Skaitmeninių mokymų programa „Samsung Mokykla ateičiai“ siekiama tobulinti mokytojų skaitmeninio raštingumo kompetenciją, mokyti pokyčių valdymo, lyderystės ir kurti mokyklose motyvuojančią, kūrybiškumą skatinančią mokymosi aplinką. Per trejus metus mokymų pedagogams programą jau baigė 200 mokytojų iš visos Lietuvos. Mokymų metu pedagogų komandos rengia skaitmeninių pokyčių savo mokykloje projektus, kuriuose pateikia viziją, kaip spręsti mokyklos bendruomenei aktualią problemą, tobulinti mokymo procesą ir tokiu būdų pagerinti mokinių mokymosi rezultatus. Mokyklai, parengusiai reikšmingiausią poveikį turintį ir tvariausią projektą, skiriamas 10 000 eurų vertės prizas „Samsung“ technologijoms įsigyti. Šį prizą į savo mokyklas jau yra parvežę Rokiškio Juozo Tūbelio progimnazijos, Kvėdarnos Kazimiero Jauniaus gimnazijos ir Molėtų r. Kijėlių specialaus ugdymo centro pedagogai.

Šaltinis Pranešimas žiniasklaidai

Panašūs įrašai Daugiau šio autoriaus straispnių

Komentuoti