„Dell Technologies“ tyrimas: 78 proc. pasaulio įmonių nėra pasirengusios skaitmeninei revoliucijai

Skaitmeninės technologijos ne tik negrįžtamai keičia visas veiklos sritis – kaip mes gyvename, dirbame ir bendraujame, bet ir diktuoja pokyčių kryptį verslui bei ištisiems pramonės sektoriams. Tradicinėms bendrovėms kyla grėsmė, kad rinkoje jų vietą užims „Uber“ ar „Airbnb“ tipo įmonės, sugebančios prisitaikyti prie sparčiai kintančios rinkos ir ne tik patenkinti augančius vartotojų poreikius, bet ir negrįžtamai keisti jų ateities suvokimą.

Pasaulinis IT kompanijos „Dell Technologies“ tyrimas atskleidė, kad didžioji dalis tradicinių verslų nėra pasirengę šiai revoliucijai ir jaučia nuolat stiprėjančią konkurenciją su skaitmeniniais startuoliais – tai pripažino net 78 proc. įmonių vadovų. Nors dalis įmonių kloja pamatus IT transformacijai, ši gali pagreitinti kai kurių įmonių baigtį – beveik pusė vadovų baiminasi, kad dėl konkurencijos su skaitmeniniais startuoliais per artimiausius 3–5 metus jų įmonės gali tiesiog išnykti.

Pusė įmonių atsilieka nuo pokyčių tempo

„Dell Technologies“ tyrimas, kuriame dalyvavo 4 tūkst. vidutinių ir didelių įmonių vadovų, atstovaujančių 12 pramonės šakų ir 16 pasaulio šalių, atskleidė, kad net 6 iš 10 bendrovių negali įvykdyti pagrindinių vartotojų joms keliamų reikalavimų, pvz., užtikrinti didesnį asmens duomenų saugumą ar teikti informaciją bei paslaugas 24 val. per parą. Beveik du trečdaliai  – 64 proc. – įmonių prisipažino nedirbančios su informacija ir didžiaisiais duomenimis realiuoju laiku.

dell-kompiuteris

Net 52 proc. įmonių vadovų teigia, kad per pastaruosius 3 metus skaitmeninės technologijos ir daiktų internetas (angl. Internet of Things) turėjo reikšmingos įtakos jų veiklai, o beveik pusė įmonių neįsivaizduoja, kaip jų veikla atrodys po 3 metų. Vis dėlto nors įmonės jaučia, kad pramonės sektoriai negrįžtamai keičiasi,  beveik 50 proc. jų vis dar atsilieka nuo IT revoliucijos diktuojamo tempo.

„Kol kas atrodo, kad ketvirtoji pramonės revoliucija yra tokia pat negailestinga kaip ir ankstesniosios. Modernaus, skaitmeniniam amžiui pasirengusio verslo kriterijus šiandien atitinka tik kas trečia įmonė. Jeigu įmonės nesugebės išsilaikyti ir prisitaikyti prie pokyčių, jos atsiliks arba dar blogiau – užleis vietą inovatyvesnėms įmonėms“, – teigia „Dell Technologies“ marketingo vadovas Jeremy Burtonas.

Pirmieji žingsniai – lėti ir fragmentiški

Tik maža dalis pasaulio bendrovių stengiasi prisitaikyti prie naujosios pramonės revoliucijos diktuojamų pokyčių ir kurti bei investuoti į savo skaitmeninę ateitį – 80 proc. jų dar tik žengia pirmuosius žingsnius savo skaitmeninio perversmo link. Tik nedidelė dalis įmonių galvoja apie skaitmenizacijos procesus ir imasi veiksmų šioje srityje, o didžioji dalis (73 proc.) pripažįsta, kad skaitmeninė transformacija jų įmonėse galėtų būti vykdoma platesniu mastu.

Tyrimas atskleidė, kad įmonių progresas šiandien dar labai fragmentiškas, o kai kurios bendrovės dar tik pradėjo savo skaitmenizaciją ir technologijų tobulinimą. Dauguma įmonių ėmėsi pavienių, nesuderintų veiksmų ir tik labai maža dalis jų beveik baigė įgyvendinti skaitmeninius pokyčius. Tokie tyrimo rezultatai leido įmones suskirstyti į 5 kategorijas:

 

  • 5 proc. jų priklauso skaitmeninių lyderių grupei ir įvairiomis formomis integruoja skaitmeninius pokyčius į pagrindinę įmonės veiklą;
  • 14 proc. respondentų turi gerai apgalvotą skaitmeninės veiklos planą, pasitelkia investicijas ir inovacijas;
  • 34 proc. atsargiai ir laipsniškai priima skaitmeninę transformaciją, planuoja ir investuoja į ateitį;
  • 32 proc. skiria labai nedaug investicijų skaitmeninei veiklai, nedrąsiai pradeda kurti ateities planus;
  • 15 proc. neturi jokio skaitmeninės veiklos plano, o jų iniciatyvos ir investicijos – ribotos.

 modernus

Vartotojai ir duomenys išaugs tūkstančius kartų

Norėdamos prisitaikyti ir išlikti interneto paslaugomis grįstoje rinkoje ir įvertindamos didelę žlugimo tikimybę, įmonės ima daugiau kalbėti apie gelbėjimosi priemones. Siekdamos pakloti pamatus skaitmeninei transformacijai, 73 proc. įmonių sutinka, kad technologijų integravimo strategijos numatymas turi būti įmonės prioritetas, 66 proc. įmonių planuoja investuoti į IT infrastruktūrą ir skaitmeninių gebėjimų ugdymą, o 72 proc. verslų tobulina savo programinę įrangą.

Pasak respondentų, per ateinančius 3 metus pagrindinės jų planuojamos investicijos IT srityje (pagal svarbumą) bus: konsoliduota infrastruktūra, ypač veiksmingos technologijos (pvz., Flash), didžiųjų duomenų apdorojimo ir analitikos įrankiai (pvz., Data Lakes), daiktų interneto technologijos. Be to, 35 proc. įmonių bendradarbiauja su startuoliais, siekdamos įgyvendinti atvirų inovacijų modelį (35 proc.), 28 proc. atskyrė dalį organizacijos arba ketina įgyti reikiamų įgūdžių ir įdiegti naujovių susijungdamos su kitomis įmonėmis, o beveik pusė (46 proc.) skaitmeninius tikslus yra įtraukusios į visų skyrių ir darbuotojų veiklos planus.

„Labai greitai vienas iš esminių beveik kiekvienos bendrovės veiklos aspektų bus programinės įrangos tobulinimas. Dauguma tokių bendrovių visiškai atsinaujins, o kitos, per 20 metų neparašiusios nei vienos kodo eilutės, pradės iššūkių kupiną veiklos etapą. Nauji skaitmeniniai produktai ir paslaugos skatins IT infrastruktūros pokyčius, o įmonės privalės aptarnauti tūkstančius kartų daugiau vartotojų ir dirbti su tūkstančiais kartų didesniu duomenų kiekiu“, – sako J. Burtonas.

PRANEŠIMAS ŽINIASKLAIDAI